Školní krůčky k niternosti : poezie v edukaci / Zdeňka Braumová

By: Braumová, Zdeňka, 1982- [Autor]Material type: TextTextLanguage: čeština Publisher: Jinočany : H & H, 2022Edition: Vydání prvníDescription: 314 stran : ilustrace ; 21 cmContent type: text Media type: bez média Carrier type: svazekISBN: 9788073191429Subject(s): předmětová didaktika | poezie | vyučovací metody | základní vzdělávání | předškolní výchova | čeština | pedagogika | školní vzdělávání | edukace | básnické texty | literatura | čtenářství | čtení | vzdělanostGenre/Form: metodické příručky Summary: Umění má pevné a nenahraditelné místo ve vzdělávacím procesu. Výchovně-vzdělávací charakter má i poezie. Záleží především na učitelích, zda chtějí a dovedou využívat potenciál básní a působit slovem na své žáky. Autorka vyzdvihuje básnictví a hledá odpovědi na otázky, kdo je básník, co je vědění. Zamýšlí se nad učitelem, nad dialogem, hledá v sobě i druhých pokusy o návrat k sobě, k žákům. Povolává poezii jako podnět, prostředek i cíl k niternosti. Součástí textu je rovněž nápadník – soubor návodů, jak využívat poezii ve škole. Jsou zde využívány rozličné aktivity k rozvoji čtenářské pregramotnosti, gramotnosti, k posílení vztahu ke slovu jako takovému. Kniha je určena především pro pedagogy všech stupňů škol, ale může být inspirací také pro rodiče.
Tags from this library: No tags from this library for this title.
Star ratings
    Average rating: 0.0 (0 votes)

Obsahuje bibliografii a bibliografické odkazy

Umění má pevné a nenahraditelné místo ve vzdělávacím procesu. Výchovně-vzdělávací charakter má i poezie. Záleží především na učitelích, zda chtějí a dovedou využívat potenciál básní a působit slovem na své žáky. Autorka vyzdvihuje básnictví a hledá odpovědi na otázky, kdo je básník, co je vědění. Zamýšlí se nad učitelem, nad dialogem, hledá v sobě i druhých pokusy o návrat k sobě, k žákům. Povolává poezii jako podnět, prostředek i cíl k niternosti. Součástí textu je rovněž nápadník – soubor návodů, jak využívat poezii ve škole. Jsou zde využívány rozličné aktivity k rozvoji čtenářské pregramotnosti, gramotnosti, k posílení vztahu ke slovu jako takovému. Kniha je určena především pro pedagogy všech stupňů škol, ale může být inspirací také pro rodiče.

There are no comments on this title.

to post a comment.

Powered by Koha