Žáci potřebují přemýšlet : co pro to mohou udělat jejich učitelé / Lenka Krejčová
Material type: TextPublication details: Praha : Portál, 2013 Edition: Vyd. 1Description: 174 s. : ilISBN: 9788026204961Subject(s): pedagogika učení myšlení děti kognitivní psychologie poznávání žáci učitelé kompetence monografieScope and content: Kvůli velkému množství informací, které je třeba se v současné době naučit, ztrácíme čas na přemýšlení. Nastává paradoxní situace - zatímco dospívající jsou vývojově připravení na řešení problémů, odhalování souvislostí a kladení otázek, ve škole se musí naučit takové množství faktů, že se celé učení promění v memorování, kdy jediným aktivním psychickým procesem je mechanická paměť. V důsledku si žáci pamatují informace do prvního testu nebo zkoušení, a pak je zase rychle zapomenou. Přitom když vzpomínáme na učitele, kteří pro nás byli významnými dospělými a možná i ovlivnili naší volbu profesní kariéry, často jsou to právě učitelé, kteří byli přísní, nároční, ale také nás nutili o okolním světě přemýšlet a ukazovali nám, jak svět kolem nás funguje. Při zkoušení nestáli o pouhé "papouškování", ale ptali se tak, že žáci byli nuceni odpověď promyslet. Právě to buduje v žácích zájem o určitý předmět, ale také významně saturuje jejich vývojové potřeby - alespoň co se týká kognitivního rozvoje.Item type | Current library | Collection | Call number | Status | Date due | Barcode |
---|---|---|---|---|---|---|
Knihy | Oddělení pro dospělé | naučná pro dospělé | 37 (Browse shelf(Opens below)) | Available | 316100236316 |
Terminologické slovníky
Obsahuje bibliografii a bibliografické odkazy
Kvůli velkému množství informací, které je třeba se v současné době naučit, ztrácíme čas na přemýšlení. Nastává paradoxní situace - zatímco dospívající jsou vývojově připravení na řešení problémů, odhalování souvislostí a kladení otázek, ve škole se musí naučit takové množství faktů, že se celé učení promění v memorování, kdy jediným aktivním psychickým procesem je mechanická paměť. V důsledku si žáci pamatují informace do prvního testu nebo zkoušení, a pak je zase rychle zapomenou. Přitom když vzpomínáme na učitele, kteří pro nás byli významnými dospělými a možná i ovlivnili naší volbu profesní kariéry, často jsou to právě učitelé, kteří byli přísní, nároční, ale také nás nutili o okolním světě přemýšlet a ukazovali nám, jak svět kolem nás funguje. Při zkoušení nestáli o pouhé "papouškování", ale ptali se tak, že žáci byli nuceni odpověď promyslet. Právě to buduje v žácích zájem o určitý předmět, ale také významně saturuje jejich vývojové potřeby - alespoň co se týká kognitivního rozvoje.
There are no comments on this title.