Sociální psychologie pro pedagogy / Zdeněk Helus
Material type: TextSeries: Pedagogika (Grada)Publisher: Praha : Grada, 2015Edition: 2., přepracované a doplněné vydáníDescription: 399 stran : ilustrace ; 21 cmContent type: text Media type: bez média Carrier type: svazekISBN: 9788024746746Subject(s): sociální psychologie | psychologie pedagogika sociální interakce komunikace (sdělování) pedagogové rodina škola výuka socializace psychologie rodiny vysokoškolské učebniceGenre/Form: monografie | učebnice vysokých škol Scope and content: Učební text pro studenty pedagogiky se v úvodu do disciplíny, která stojí na pomezí psychologie a sociologie, zaměřuje na socializaci osobnosti do společnosti. Socializace osobnosti se zabývá souvislostmi, které ovlivňují vývoj člověka v jednotlivých fázích růstu s důrazem na vlivy podporující či ztěžující začleňování do mezilidských vztahů a pospolitostí. Nejdůležitější je pro dítě prostředí rodiny a školy, učitel musí rozumět žákům s ohledem na jejich rodinné prostředí a orientovat se v případné nefunkčnosti rodiny. Jádrem školní socializace je výuka - specifický druh komunikace, jež vyžaduje pozitivně orientovaného, odolného učitele. Autor se snaží čtenáře seznámit nejen s názory a poznatky, ale i se způsoby sociálněpsychologického uvažování a bádáníItem type | Current library | Collection | Call number | Status | Date due | Barcode |
---|---|---|---|---|---|---|
Knihy | Oddělení pro dospělé | naučná pro dospělé | 15 (Browse shelf(Opens below)) | Available | 316100250852 |
V tiráži též chybně uvedeno: vydání 1.
Obsahuje bibliografie, bibliografické odkazy a rejstříky
Učební text pro studenty pedagogiky se v úvodu do disciplíny, která stojí na pomezí psychologie a sociologie, zaměřuje na socializaci osobnosti do společnosti. Socializace osobnosti se zabývá souvislostmi, které ovlivňují vývoj člověka v jednotlivých fázích růstu s důrazem na vlivy podporující či ztěžující začleňování do mezilidských vztahů a pospolitostí. Nejdůležitější je pro dítě prostředí rodiny a školy, učitel musí rozumět žákům s ohledem na jejich rodinné prostředí a orientovat se v případné nefunkčnosti rodiny. Jádrem školní socializace je výuka - specifický druh komunikace, jež vyžaduje pozitivně orientovaného, odolného učitele. Autor se snaží čtenáře seznámit nejen s názory a poznatky, ale i se způsoby sociálněpsychologického uvažování a bádání
There are no comments on this title.