Rodina, škola, knihovna : náš vztah ke čtení a co ho ovlivňuje (2018) / Jiří Trávníček
Material type: TextLanguage: čeština Summary language: English Publisher: Brno : Praha : Host ; Národní knihovna České republiky, 2019Edition: První vydáníDescription: 178 stran : ilustrace (převážně barevné) ; 23 cmContent type: text Media type: bez média Carrier type: svazekISBN: 9788075779946; 978-80-7050-715-5Subject(s): 2018 | 2011-2020 | četba -- Česko -- 2011-2020 | čtenářství -- Česko -- 2011-2020 | čtenářská gramotnost -- Česko -- 2011-2020 | čtenářský vkus -- Česko -- 2011-2020 | knižní kultura -- Česko -- 2011-2020 | elektronická média -- cultural aspects | čtení četba čtenáři čtenářství gramotnost kultura knihy srovnání statistiky přehledyGenre/Form: přehledy | monografie Scope and content: Publikace přináší výsledky zatím posledního reprezentativního statistického šetření české dospělé populace. Shrnuje základní data a poznatky z výzkumů předchozích (2007, 2010, 2013) a přináší nové, aktuální. V daleko větší míře se věnuje čtení v digitálním prostředí, našemu vztahu k eknihám a audioknihám. Hlavním tématem je však čtenářská socializace: co hraje největší roli v tom, že se stáváme čtenáři, jaké místo při tom zaujímá rodina, jaký je náš vztah ke škole (a povinné četbě), jak je důležitý obraz rodičů, který si odnášíme do dospělého života. Nechybějí pohledy za hranice České republiky, stejně jako rámcující úvahy o tom, co se dnes s naší čtenářskou kulturou děje: Upadá, nebo neupadá? Kam se posouvá? Mění se její celková povaha?Item type | Current library | Collection | Call number | Status | Date due | Barcode |
---|---|---|---|---|---|---|
Knihy | Oddělení pro dospělé | naučná pro dospělé | 02 (Browse shelf(Opens below)) | Available | 316100276268 |
Obsahuje bibliografii a bibliografické odkazy
Publikace přináší výsledky zatím posledního reprezentativního statistického šetření české dospělé populace. Shrnuje základní data a poznatky z výzkumů předchozích (2007, 2010, 2013) a přináší nové, aktuální. V daleko větší míře se věnuje čtení v digitálním prostředí, našemu vztahu k eknihám a audioknihám. Hlavním tématem je však čtenářská socializace: co hraje největší roli v tom, že se stáváme čtenáři, jaké místo při tom zaujímá rodina, jaký je náš vztah ke škole (a povinné četbě), jak je důležitý obraz rodičů, který si odnášíme do dospělého života. Nechybějí pohledy za hranice České republiky, stejně jako rámcující úvahy o tom, co se dnes s naší čtenářskou kulturou děje: Upadá, nebo neupadá? Kam se posouvá? Mění se její celková povaha?
Anglické resumé
There are no comments on this title.